21.2.06

tadım..

Padişahın birinin çok güzel bir karısı varmış,kocasını çok severmiş ama söylemeye çekinir belli etmezmiş pek. Bir şenlik vakti padişah karısına beni ne kadar seviyorsun diye sormuş.Sultan ''tuz kadar çok seviyorum'' demiş.Bunun üzerine birden ortam gerilmiş,suratlar asılmış.Şenliktekiler fısıldaşmaya başlamış.Padişah ne demek bu diye hesap sormuş.Vezirler ''sizi aşagıladı bu nankör'' diye cevap vermişler. ''Tiz kellesini vurdurun!'' diye akıl vermişler.Padişah Sultan'a ''rezil rüsva ettin beni!Kendini nasıl savunacaksın?'' diye sormuş.Sultan bunu akşama anlatmak için izin istemiş.Akşam yemeklerin hepsini Sultan kendisi hazırlamış.Padişah yemekleri tatmış az daha kusuyormuş.'' bunlar ne biçim yemek,rezalet,beni zehirlemek mi istiyorsun?'' diye sormuş.''hayatım bu yemek gibi sen de tuzumsun!'' diyip yemeklere tuz ekmiş.Padişah tekrar tatmış,yemekler bir anda dünyanın en güzel yemekleri olmuş.Padişah özür dilemiş karısından ve bi daha hiç tartışmamışlar bile.Sonsuza dek mutlu yaşamışlar!

1 yorum:

Can dedi ki...

tuzum!